miercuri, 15 ianuarie 2014

In fine, o campanie anti-fumat care convinge

In fine, dupa ani de persuasiune ineficienta, dupa ani de desene si fotografii hidoase pe pachetele de tigari, a aparut dovada ca se poate derula si o campanie antifumat de constientizare a pericolului fumatului si care sa aiba rezultate. Problema este ca daca pe termen scurt si abordand o masa limitata de oameni, de subiecti sa-i numim asa, campania poate fi realizata, este pe de alta parte imposibil de implementat la scara larga. Luati de vedeti mai jos si convingeti-va:

Fum de tigara

Ei, tocmai copiii sunt problema, chiar daca in realizarea acestei campanii au fost folositi copii ca vehicule de comunicare si de constientizare, folosirea lor la scara larga este imposibila. Si nici nu este vina lor, in definitiv adultii sunt cei care se strica singuri si de la care din pacate invata si copiii sa preia acest viciu nu doar daunator. Ei, adultii sunt cei care stiu ca fumatul dauneaza si cu toate acestea refuza sa renunte, refuza sa isi aminteasca ceea ce au fost invatati odata, ca fumatul nu e bun.

Lucrurile se schimba abia atunci cand adultii sunt pusi in fata tabloului, a imaginii copilului care fumeaza, este imaginea care reuseste se rezoneze cu spiritul odata nepatat de fumul de tigara si sa-i blocheze in a mai trage din aceasta, reuseste sa-i faca sa gandeasca si mai mult decat atat, sa-i faca sa gandeasca cu voce tare. Sunt clipele in care propriile mesaje ajung la creier iar acesta reactioneaza.

Rezultatele le-ati vazut pe ecran: aproape toti adultii abordati de acesti copii au stins tigara si au pastrat brosura dupa ce au citit-o. Aproape toti au stins tigara. Dar toti au pastrat brosura cu mesajul: "Iti faci griji pentru mine. Dar de ce nu-ti faci griji pentru tine?". Pentru ca aproape jumatate dintre ei sa decida ca e timpul sa se opreasca din fumat.